ערך עצמי – זווית חדשה

אהבתם? שתפו את הפוסט

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

"ערך עצמי"

ערך עצמי הוא היכולת שלנו לזהות משהו שנכנס אל תוך החיים שלנו, לחפש מה הוא בא ללמד אותי? שאלו עצמכם מה באתי ללמוד מכך על עצמי?

בשאלה "מה באתי ללמוד מכך על עצמי?" אני מכניס ערך לאותו אירוע/מקרה שנכנס אל תוך חיי כשאני מסכים לגדול מזה וללמוד מזה כיצד להתפתח אני מכניס בו ערך ואז אני מודה על כך שהוא בא ללמד אותי משהו ולחזק אותי ולאפשר לי לגדול ולצמוח מזה, מבלי לתת ביקורת, אשמה או האשמה אלא לחפש מה זה בא ללמד אותי על עצמי?

דוגמא מתוך חיי

חברה קרובה שחוותה חוויה לא נעימה בחייה, וביקשה שנשב ונדבר והסכמתי,  כשהגיעה וסיפרה לי במקום להיות שם ולתמוך התעוררו אצלי טריגרים שונים ובמקום להיות שם בשבילה, לתמוך ולהקשיב  יצא ממני צד של ביקורת, אשמה, האשמה, חוסר קבלה ועוד.. אתם יכולים לדמיין מה קרה לה באותו הרגע שהרגישה רק יותר אשמה ושנאה עצמית על מה שחוותה. כלומר במקום להיות שם לתת ערך לחוויה שהגיעה ולחפש מה באנו ללמוד מזה על עצמנו נמלאתי במחשבה דואלית מחלישה שהשפיעה גם עליי וגם עליה. לאחר מספר ימים הבנתי שלא הייתי מחובר אל הצד העוצמתי שיש בי ולהיות שם נטול ביקורת ושיפוטיות אלא להיות שם ולחפש מה באתי ללמוד מזה. אז קודם למדתי שיש בי צדדים של ביקורת שיפוטיות וחוסר יכולת לקבל כל דבר שנכנס לחיי. שכחתי לתת ערך.

ואז אני מודה על החוויה המלמדת

כלומר "לתת ערך ולהודות"

את הידע אני רוכש ממורת דרכי שלומית ליבנה

רוצים לקבל עוד תוכן?

הירשמו עוד היום לניוזלטר שלי

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כללי

אהבה עצמית – זווית חדשה

"אהבה עצמית" האם אתם מכירים את המושג אהבה היא לא רגש אלא מצב הוויה של הכלה וקבלה מלאה ללא שום תנאי? עכשיו נכון, זה מאתגר.

כללי

כבוד עצמי – זווית חדשה

"כבוד עצמי" בנשימה פנימה והחוצה תשומת לב אל הנשימה אם אשאל כל אחד ואחת שקוראים את הכתוב כאן "איך הנשימה שלך כעת?" סביר להניח שפתאום